C chokonanana skrev:
Har du ett dräneringsrör längst ner så behöver de lägga grus runt det. Tex 0-18 som många föreslår. Men för att fylla igen så behöver du inte betala en krona. Ring bara runt och fråga entreprenörer om de har lite fyllnadsmaterial. Det kostar pengar att dumpa massor. Om ett företag kan dumpa massorna hos dig sparar de säkert både körningar och tid. Vi hämtade hem 120 ton fyllnadsmassor från ett område där de skulle bygga hus (tidigare skog). Kostade ingenting. Det var kortare väg till oss än till dumpningen där de skulle fått betala ockå.
Där ska definitivt inte vara 0-18 runt ett dränrör. Inget med nollfraktion har att göra intill dränering.

Jag hoppas att @Troll1 har lyckats lägga igen sitt dike såhär fyra år senare.

pacman42 pacman42 skrev:
Varför betong? Plast håller bättre.
Kommer du ihåg vad du menar med det? Jag skulle säga att med betongrör så är det mindre känsligt med typen av återfyllnadsmaterial.

N NoOne2k skrev:
Jag hoppas att @Troll1 har lyckats lägga igen sitt dike såhär fyra år senare.

Kommer du ihåg vad du menar med det? Jag skulle säga att med betongrör så är det mindre känsligt med typen av återfyllnadsmaterial.
Jag misstänker att jag syftade på att vattenläckage I skarvarna ofta ställer till det med betongrör, dvs att plaströr därför får längre livslängd (vis av erfarenhet från vår vägförening).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.