Hej
Vi har nyligen låtit hantverkare göra i ordning vårt badrum men upptäckte när jobbet var klart att de har ju inte gjort tillräckligt med fall på golvet. Det är nästan inget fall alls, som bäst 1 cm på dryga 2 meter och inget alls metern närmast golvbrunnen.

Rummet är nästan kvadratiskt med dusch i ett hörn. Nu rinner vattnet ut över nästan hela rummet. :(

Hantverkarna föreslår att lägga ett extra lager på golvet för att bygga upp fall istället för att bryta upp allt och göra om. Jag förstår ju att det är klart enklare och billigare för dem, men kommer det att bli bra är jag fundersam till. Kommer golvvärmen att orka igenom det extra lagret? Det är vattenburen golvvärme. Golvet kommer ju bli minst 5 cm högre än i hallen utanför. Blir inte det märkligt? Går det att lösa snyggt med tröskel?

Wirsbo golvvärme, trävilla, kaklat golv, klinkrade väggar, dusch med dörrar. Badrummet ligger på andra våningen. Utanför är en hall med träparkett.

Har ni några råd? Jag borde ringa och begära rättning men vet inte hur hårda krav jag kan ställa.

Jag hade inte accepterat det, även om fallet blir bra på det nya lagret klinker kommer ändå fattnet att färdas i samma riktning som nu fast under plattorna .. är ju inte så skoj om det te.x rinner mot en tröskel eller liknande..

oavsettt anledning så skall det vara gjort korrekt från början , eller hur? Har man som hantverkare då gjort en så grundlig miss som att inte ens kontrollera fallet på ett badrumsgolv, då är det bara att göra om och göra rätt!! Jag har själv jobbat som plattläggare och vet vad jag pratar om, så det är inte taget ur luften. Fallet är ju ett av de första man ser till blir rätt och missar man en sådan sak så är det väldigt klantigt och en kund skall inte stå med en nödlösning pga detta.
I mina ögon gör man om det, end of story.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.