Tjo!
Har grusad uppfart som med åren har blivit sämre och sämre. Tanken nu är att göra något mer permanent, förmodligen asfaltera eller lägga marksten.
Området som ska läggas är c:a 55 kvm. Har hittills fått in två offerter som ligger på ~150 tkr, men det är exklusive asfaltering/stenläggning och bortforsling av material. Tycker spontant att detta låter dyrt.
Har förstått att det kan bli överraskande dyrt att bli av med jordmassor i Stockholmsområdet, och med ytskikt ovanpå det så lär vi ju landa norr om 200 tkr. Man blir ju nästan sugen på att försöka gräva något själv 😬

Någon som har anlagt uppfart i närtid och har en uppfattning om ifall detta är vad det kostar idag?

• Grusad uppfart med ojämn yta och gräs på sidorna, omgiven av träd och buskar en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grusad uppfart i behov av reparation, med ojämnheter och slitage. Hus och buskar i bakgrunden i soligt väder.
    Skapa konto
  • Grusad uppfart med djupa hjulspår och grenar på marken, omgiven av buskar och träd i bakgrunden en solig dag.
    Skapa konto
Jag kan ju inflika med priset jag har fått i Halmstad på att anlägga en uppfart på 52kvm. Nu är de visserligen i området och ska asfaltera så jag slapp avgiften för etableringen av maskiner mm. De har räknat på allt, dvs gräva upp befintliga massor och fylla med bärlager, fiberduk, justering samt höja ett brunnslock och såklart asfaltera. De tar även hand om massorna som de grävt upp. 56 000kr fastpris. Värt att säga är att det är en stor etablerad firma som gör jobbet.

Det lät otroligt billigt, tror inte att jag kommer undan så billigt ens om jag gör allt jobb själv 😅
Någon annan som har inspel?

• Gilla
Kobojsare
  • Laddar…
Nu är jag kanske lite sen på bollen men sitter i samma båt som du. Håller på att planera för en uppfart om ca 60kvm med en stödmur åt ena hållet. Tänker göra allt jobb själv med en polare som är anläggare och bara materialet samt jordhanteringen landar väl på ca 60tkr, åtminstone i min kalkyl. Sen tillkommer ju middag och öl åt min kompis och där kan det dra iväg! Jag tycker faktiskt att priset du har fått låter helt skapligt då arbetskostnaden i min uppfattning brukar landa på samma som materialkostnaden. Sen får man inte glömma bort hyra för diverse maskiner som kommer behövas.

Edit: såg nu att priset du fick var exklusive ytskikt. Då lät det genast mycket dyrare..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.