Tjena! Ska fixa byggström till en lägenhet! Och blev sjukt osäker!! Där är bara 1 fas in till lägenheten och PEN, och jag ska ha det till en 16A byggcentral för tillfällig el! 3-fas e ju omöjligt att få ut till byggcentralen eftersom där bara är 1 fas in eller jag e helt fel på det? 
Det är jag helt klart med på!U Uffe A skrev:
Okej denna bilden gjorde saken mkt lättare!, där e 3 fas in men det är 1 fas lägenheter, Antar att dem har det såhär för att dem syr mellan lägenheter och använder dem 2 andra faserna till dem andra 2 lägenheterna på samma plan
, bara att byta PK och i med 16A o in med det på ”utgående sidan” så är det grönt
Ja precis de e matningen till själva lägenheten! Tänkte om det kanske splittas i en dosa någonstans i trapphuset, men känns onödigt att dem lagt en sådan kabel in! Men dem kanske inte hade annat förr i tidenDemmpa skrev:
Ser jag rätt eller är det alltså en 10 amperes huvudsäkring?
Gasspis? En lägenhet med gasspis och utan värmegolv gör inte av med mycket kräm.
Att det fortfarande finns så gamla mätartavlor i bruk,, nästan synd att riva ut den.
Att det fortfarande finns så gamla mätartavlor i bruk,, nästan synd att riva ut den.
Tevattnet kör du på gasen...
Moderator
· Stockholm
· 57 863 inlägg
Men om du idag har 10A "huvudsäkringar", så kan du inte utan vidare byta bottenkontakten till 16A.
Klicka här för att svara