P
Hej, jag har råkat föreslå för mina svärföräldrar att de ska byta ut sin gamla elcentral, som idag sitter över kylen i deras sommarstuga. Genom att sätta in en ny, så borde man kunna få plats med en riktig kyl under elcentralen, men nu behöver jag er hjälp.

Om man tar en vanlig tvåradig hager, så bygger den runt 36 cm på höjden, finns det låga, breda centraler? Jag har hittat någon enradig 26modulscentral, men frågan är, klarar man sig på det? Finns det större enradiga? Finns det kompakta tvåradiga?

Kommer man ner i byggmått på höjden, så kan man få in ett 2 meterskylskåp, annars får man klara sig med ett mindre.

Och nej. Jag tänker inte göra ett dugg av det jobbet själv, men vet man inte vad som finns att välja på, så blir man alltid pådyvlad något som är enkelt att få tag på.

• Gammal elcentral över ett kylskåp, omgiven av matvaror och köksartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går ju sätta två enradiga sida vid sida.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Ajajajaj, nu känner jag mig som en idiot, det kan man ju naturligtvis! Så enkelt och så lätt!

Du ser ju ut att klara dig med en 26 enradig. Så satsa på en och behöver du fler så köp en till och sätt bredvid:).

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Smart, då gäller det bara att se till att elektrikern monterar den rätt, så att det får plats en till senare, om det behövs!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.