Hej, är det någon här som har flyttat sin normcentral till en annan placering? Mitt äldre proppskåp med 24st porslinssäkringar sitter på väggen i trappen ner till källaren och ledarna går i stålrör i väggen. Jag skulle gärna låta flytta skåpet till under trappen, samma vägg. Och byta till en modern central med automatsäkringar. Anledningen är att få en renare och bredare väg ner för trappen. Och en modern central.
Frågan är hur djupt det skåp som skarvningen behöver ske i är. Jag önskar få det så tunt som möjligt. Jag har haft en elfirma hos mig för offert men fick inget tydligt svar på hur skrymmande skarv-centralen blir. Finns det speciella skarv-skåp?
Jag skulle vilja att det bygger max 45mm.
Gärna bild hur det ser ut hos någon som flyttat sitt skåp.
Frågan är hur djupt det skåp som skarvningen behöver ske i är. Jag önskar få det så tunt som möjligt. Jag har haft en elfirma hos mig för offert men fick inget tydligt svar på hur skrymmande skarv-centralen blir. Finns det speciella skarv-skåp?
Om du visar lite bilder på det du vill göra är det lättare att säga något vettigt för ditt fall. Man kan tänka sig lite olika sätt beroende på nuläget.R Rödskägg skrev:Hej, är det någon här som har flyttat sin normcentral till en annan placering? Mitt äldre proppskåp med 24st porslinssäkringar sitter på väggen i trappen ner till källaren och ledarna går i stålrör i väggen. Jag skulle gärna låta flytta skåpet till under trappen, samma vägg. Och byta till en modern central med automatsäkringar. Anledningen är att få en renare och bredare väg ner för trappen. Och en modern central.
Klicka här för att svara