Nu är jag ledsen (och frun förbannad ;)). Jag glömde vårt fina grekiska mosaikbord utomhus och det visade sig att den blå mosaiken inte var frostsäker. Den har sprängts bort från flertalet ställen. Jag har hittat de flesta bitar igen och nu undrar jag. Hur skulle ni ha lagat det?
1. Använda kakelfix/lim och lägga dit de som jag kan. Nackdelen är att det riskerar att inte bli jämnt .Sen har jag ju inte alla heller.
2. Försöka spackla och måla de som är frostsprängda. Frågan är om det blir bra. Vad ska jag använda för spackel/fyllning? Vilken färg målar man med, så det håller någorlunda?

• Cirkulärt mosaikmönster, blåa och beige kakelbitar, koncentriska cirklar, geometrisk design, ligger på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja, mosaik är ju blandat keramik-kross, så den är ju bara mosaikigare nu! :)

Det kan säkert gå att limma dit dem, men inte med snyggt resultat. Försök istället att hitta ett paket med kakel i rätt blå nyans, knacka bort de trasiga bitarna och sätt dit dem på nytt med kakelfix så blir det nog bäst resultat.
Fördelen är ju att det inte behöver vara så exakta mått eller placeringar för att det ska se likadant ut efteråt.

• Gilla
netwolf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.