Här kommer en bild till så ni kanske kan se om det verkligen är fel?

• brunsa 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som jag tyckte såg ut som manschetten som stack fram på den förra bilden ser mer ut som någon annan sorts kladd på denna. Jag kan faktiskt inte avgöra säkert.

Bambi, var bor ni någonstans?

här kommer tre bilder till bild 1 är på vårat andra badrum, det är där de har lagat tätskiktet.

Bild 2,3 är på det med den tveksamma brunnen där har de dessutom knackat bort en sån liten 5x5platta som hade alldeles för stort språng.

Hoppas ni kan ge ett klart svar på dessa bilder.

• brunnas 001.jpg
    Skapa konto
  • brunnas 002.jpg
    Skapa konto
  • brunnas 003.jpg
    Skapa konto
På bild ett ser det definitivt ut som att manschetten sticker fram under klämringen. De andra kan jag inte se det på, men där ligger en skugga precis under klämringen som döljer lite. Du kanske kan undersöka lite själv? Kolla om du kan se någon sorts duk som kommer fram under den blåa plastringen i brunnarna. Duken ska inte finnas under klämringen alls, så om du kan se den i springan under klämringen är det inte heller rätt. Klämringen ska också vara nertryckt i botten, testa om du kan trycka ner den mer med handkraft.

I botten har vi vattenlåsbehållaren sen en blå gummislang/ring sen en annan plastkant sen murbruk å sen brunnen/metallen.

I vilken följd ska det vara monterat?

De sakerna kan man inte montera i fel följd. Frågan är om du ser någon duk, lite tyg-/gummiliknande sticka fram under den blåa ringen?

Kollade brunnen uppe nu, där verkar tätskiktsduken ligga under murbruket, alltså mellan plastringen som är över den blå gummiringen och murbruket, är det rätt?

Nu förstår jag inte alls hur du menar.. Det finns bara en ring, en blå ring som är av plast. Bry dig inte om murbruket (fixet), utan kolla bara om duken sticker fram under den blåa ringen någonstans.

nej duken kommer fram över plastskivan som sitter över den blå ringen.. :) lite svårt att förklara

• brunt 004.jpg
    Skapa konto
  • brunt 005.jpg
    Skapa konto
  • brunt 006.jpg
    Skapa konto
  • brunt 007.jpg
    Skapa konto
Det du ser ovanpå den blåa ringen är påmålad tätskiktsmassa, där ska det inte finna någon duk. Den duk jag pratar om ska försvinna ner bakom den blåa ringen, men inte komma ut under den. Men det kanske blir lite svårt att förklara på det här viset. Jag kan inte avgöra utifrån bilderna, det är så kladdigt byggt att jag inte ser vad som är vad. Någon annan här kanske har ett bud. Men det säkra vore att låta någon kunnig kika på det i verkligheten.

Det jag menade ser jag nu att jag hade fel om.

Jag har uppfattat det som att det är ett hårdplast lock över ringen, men vet juh inte hur ringen har för form. Det är massa över ringen och nästan säker på att där finns duk med, ser ingen duk under ringen.

Jag är nyfiken på vad hempularen menade.

Så nu verkar det som att monteringen kan vara korrekt, det var juh skönt iallafall :)

det verkar vara vatten som låg där

Är det nån fara med hålen som finns i fixet?

Jon> om du kollar över bygeln till vattenlåset så kan du skymta den blå tätduken där på din bild

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.