31 964 läst ·
136 svar
32k läst
136 svar
Laga tätskikt i duschhörna?
här kommer tre bilder till bild 1 är på vårat andra badrum, det är där de har lagat tätskiktet.
Bild 2,3 är på det med den tveksamma brunnen där har de dessutom knackat bort en sån liten 5x5platta som hade alldeles för stort språng.
Hoppas ni kan ge ett klart svar på dessa bilder.
Bild 2,3 är på det med den tveksamma brunnen där har de dessutom knackat bort en sån liten 5x5platta som hade alldeles för stort språng.
Hoppas ni kan ge ett klart svar på dessa bilder.
På bild ett ser det definitivt ut som att manschetten sticker fram under klämringen. De andra kan jag inte se det på, men där ligger en skugga precis under klämringen som döljer lite. Du kanske kan undersöka lite själv? Kolla om du kan se någon sorts duk som kommer fram under den blåa plastringen i brunnarna. Duken ska inte finnas under klämringen alls, så om du kan se den i springan under klämringen är det inte heller rätt. Klämringen ska också vara nertryckt i botten, testa om du kan trycka ner den mer med handkraft.
nej duken kommer fram över plastskivan som sitter över den blå ringen..
lite svårt att förklara
Det du ser ovanpå den blåa ringen är påmålad tätskiktsmassa, där ska det inte finna någon duk. Den duk jag pratar om ska försvinna ner bakom den blåa ringen, men inte komma ut under den. Men det kanske blir lite svårt att förklara på det här viset. Jag kan inte avgöra utifrån bilderna, det är så kladdigt byggt att jag inte ser vad som är vad. Någon annan här kanske har ett bud. Men det säkra vore att låta någon kunnig kika på det i verkligheten.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Det jag menade ser jag nu att jag hade fel om.
Jag har uppfattat det som att det är ett hårdplast lock över ringen, men vet juh inte hur ringen har för form. Det är massa över ringen och nästan säker på att där finns duk med, ser ingen duk under ringen.
Jag är nyfiken på vad hempularen menade.
Så nu verkar det som att monteringen kan vara korrekt, det var juh skönt iallafall
Jag är nyfiken på vad hempularen menade.
Så nu verkar det som att monteringen kan vara korrekt, det var juh skönt iallafall