31 964 läst ·
136 svar
32k läst
136 svar
Laga tätskikt i duschhörna?
Det är inget snack om den saken? inget att tveka på, det är det enda rätta, de har juh intalat oss att vi hör till den petiga kundskaran så man vet juh varken ut eller in.
Är detta verkligen så farligt som ni vill få det att låta?
Är detta verkligen så farligt som ni vill få det att låta?
Farligt och farligt, det är oacceptabelt. Det är en felaktig montering, och det ska du begära att få åtgärdat. Om jag nu ser rätt alltså, att det är brunnsmanschetten som sticker fram under klämringen. Det är en definitiv risk för framtida problem, och ett kardinalfel som gör att försäkringsbolaget kan sänka ersättningen vid skada. Betalar man får att få någonting byggt så ska det utföras korrekt, och det är det verkligen inte i det här fallet.
Vad är åtgärden för detta?
Måste de göra om hela badrummet?
Kan jag ta ett kort till där ni kanske ser lite bättre så ni är hundra på att det är fel innan jag ringer husleverantören.
Eller är det bättre att ringa besiktningsman först?
Måste de göra om hela badrummet?
Kan jag ta ett kort till där ni kanske ser lite bättre så ni är hundra på att det är fel innan jag ringer husleverantören.
Eller är det bättre att ringa besiktningsman först?
Om man inte ska dra på sig fler tveksamma skarvningar av tätskiktet, ja. Och med tanke på att plattsättningen ser ut som skit så skulle en entreprenör som är det minsta seriös riva upp det och göra om istället för att försöka lappa ihop skräpet. Och dessutom sparka den som byggde det från början.
Jag förstår verkligen hur jobbigt det här måste vara, men jag tror att du kommer ångra dig framöver om du inte står på dig i den här frågan.
Plåta några fler närbilder runtomkring så kan man vara änu mer säker. Huruvida du sedan kontaktar husleverantören eller besiktningsman först tror jag inte har så stor betydelse. Du kan ju alltid ringa dem först och se vad de har för inställning, de kanske accepterar att åtgärda utan att du måste bråka.
Jag förstår verkligen hur jobbigt det här måste vara, men jag tror att du kommer ångra dig framöver om du inte står på dig i den här frågan.
Plåta några fler närbilder runtomkring så kan man vara änu mer säker. Huruvida du sedan kontaktar husleverantören eller besiktningsman först tror jag inte har så stor betydelse. Du kan ju alltid ringa dem först och se vad de har för inställning, de kanske accepterar att åtgärda utan att du måste bråka.


