31 963 läst ·
136 svar
32k läst
136 svar
Laga tätskikt i duschhörna?
Men. BKR är ju ingen lag, kolla vad boverket säger om lagningen.
Sant, klurigt.
Är det nybygge och det enligt papper skall göras enligt t.ex bkr, så blir det ju en "lag" i sammanhanget, åtminstone nog för att hänga entreprenören. Förutsatt att bkr slår ner på lagningen.
Borde alltså bara va att få ut en besiktningsman från bkr.
Är det nybygge och det enligt papper skall göras enligt t.ex bkr, så blir det ju en "lag" i sammanhanget, åtminstone nog för att hänga entreprenören. Förutsatt att bkr slår ner på lagningen.
Borde alltså bara va att få ut en besiktningsman från bkr.
Men herregud, så där får det fan inte se ut! Nu har jag förstått att du är i en knivig sits, men en hantverkare som lämnat något sådant efter sig hade jag bannemig jagat upp sent om natten. Det är ju så att man blir gråtfärdig...
vad kommer hända då, kommer de få lägga om hela badrummet?
Jon> du sa att man snabbt märker om det inte är tätt vid brunnen. Hur märker man att man har en vattenskada bakom kakel/klinker?
Jag skulle skulle kunna lägga ut mer skräckbilder men det leder bara att jag tycker mer synd om oss, har försökt att få det åtgärdat men är glad om de fixar nåt som läget har blivit.
Jon> du sa att man snabbt märker om det inte är tätt vid brunnen. Hur märker man att man har en vattenskada bakom kakel/klinker?
Jag skulle skulle kunna lägga ut mer skräckbilder men det leder bara att jag tycker mer synd om oss, har försökt att få det åtgärdat men är glad om de fixar nåt som läget har blivit.
Vet inte vad jag ska säga.
Det hade varit ok om det var polacker som gjorde det för 150 kr i timmen.
Men har man betalt fullpris vill man ju inte ha ett halvdant jobb.
Fattar inte vad de gjort runt brunnen ? Den brunnen ska ju ha fyrkantiga hörn ?
Rent allmänt har jag varit missnöjd med de plattsättare jag haft i mina hyreshus.
Ibland hinner jag inte göra allt själv och lejer in plattsättare för att de är så mycket snabbare än mig själv.
Men jag har alltid retat mig på deras slarv, kakel sitter ju liksom i jäkligt många år och arbetet ska därför göras med omsorg.
Såna respektlösa slarvrar som gör såna jobb borde få stå sitt kast och rätta till allt.
Men som någon sa tidigare så är det väl så att inspektörer är köpta och inte gärna klankar ner på sina uppdragsgivare.
Förresten så säger väl svensk byggnorm eller om det är BKR att plattor ska sitta inom 0,5 eller om det är 1 mm i passning.
Det ser jag med blotta ögat på de suddiga fotona att de misslyckats med här.
Sen är det slafsigt att bara köra med vinkelslipen och inte fila till snygga hörn när man sätter runt en brunn där blickfånget är.
Om man nu absolut vill köra med vinkelslip skall det lämpligen göras underifrån så plattans ovandel är hel och snygg.
Mvh
Det hade varit ok om det var polacker som gjorde det för 150 kr i timmen.
Men har man betalt fullpris vill man ju inte ha ett halvdant jobb.
Fattar inte vad de gjort runt brunnen ? Den brunnen ska ju ha fyrkantiga hörn ?
Rent allmänt har jag varit missnöjd med de plattsättare jag haft i mina hyreshus.
Ibland hinner jag inte göra allt själv och lejer in plattsättare för att de är så mycket snabbare än mig själv.
Men jag har alltid retat mig på deras slarv, kakel sitter ju liksom i jäkligt många år och arbetet ska därför göras med omsorg.
Såna respektlösa slarvrar som gör såna jobb borde få stå sitt kast och rätta till allt.
Men som någon sa tidigare så är det väl så att inspektörer är köpta och inte gärna klankar ner på sina uppdragsgivare.
Förresten så säger väl svensk byggnorm eller om det är BKR att plattor ska sitta inom 0,5 eller om det är 1 mm i passning.
Det ser jag med blotta ögat på de suddiga fotona att de misslyckats med här.
Sen är det slafsigt att bara köra med vinkelslipen och inte fila till snygga hörn när man sätter runt en brunn där blickfånget är.
Om man nu absolut vill köra med vinkelslip skall det lämpligen göras underifrån så plattans ovandel är hel och snygg.
Mvh
Konstruktionen under kommer att svälla, så plattorna spricker och/eller släpper. Om det är träbjälklag, vilket jag förutsätter. Svårare att märka med betong under.Bambi skrev:
Det skulle jag absolut tro. Det är ju ansvariga i tio år, och har det inte blivit skador inom den tiden så läcker det sannolikt inte.
Men jag hade slagits med näbbar och klor för att få hela badrummet omgjort, det ser ju faktiskt för bedrövligt ut. Jag tycker att ni ska ta in en egen besiktningsman för att kika på det.
Men jag hade slagits med näbbar och klor för att få hela badrummet omgjort, det ser ju faktiskt för bedrövligt ut. Jag tycker att ni ska ta in en egen besiktningsman för att kika på det.

