31 963 läst ·
136 svar
32k läst
136 svar
Laga tätskikt i duschhörna?
Förlåt, men fy helsike vad fult satta plattor. Vad gäller kapningarna är det egentligen bara upp till vänster som det ser lite konstigt ut, där finns det ju inget skäl till att man har hackat lite i en av plattorna. Det låter fortfarande oerhört märkligt att man skulle kapat dem efter att de är satta, men folk gör ju konstiga saker. Jag vet inte, och det finns inget självklart sätt att veta huruvida de har skadat tätskiktet, annat än att skrapa ur fogen och se hur det ser ut under. Å andra sidan, om de har gjort det så kommer det märkas ganska snart.
Jag minns inte att kvaliteten på själva plattsättningen i ditt badrum diskuterats tidigare, men jag har säkert bara glömt.
Hur menar du om jag skulle godkänna? Jag skulle aldrig bygga så att det såg ut så, och jag hade inte accepterat det om det vore mitt badrum.
Hur menar du om jag skulle godkänna? Jag skulle aldrig bygga så att det såg ut så, och jag hade inte accepterat det om det vore mitt badrum.
Nja, det går väl i teorin att justera dem, men då riskerar man att sabba tätskiktet. Och det skulle knappast göra så stor skillnad i det hela.
Besiktningsmannen måste vara blind, full eller mutad av entreprenören. Ser bedrövligt ut.
Besiktningsmannen måste vara blind, full eller mutad av entreprenören. Ser bedrövligt ut.
Ja det ser inte bra ut. Brunnen har hamnat helt fel i förhållanden till klinkerplattorna. Tycker också att silikonfogen runt brunnen ser lite ojämn ut. Måste säga att jag lyckades bättre med klinkersättningen i min egen vedeldade bastu som inte har samma kvalitetskrav som en badrum i ett bostadshus.
När man ser hur det slarvas bland fackmän då blir man mörkrädd. Då är det bättre att göra allt själv för då har man ingen än sig själv att bli arg på
.
Med vänlig hälsning/Tigersågen
När man ser hur det slarvas bland fackmän då blir man mörkrädd. Då är det bättre att göra allt själv för då har man ingen än sig själv att bli arg på
Med vänlig hälsning/Tigersågen
Vad säger du Jon ska det inte vara silikon runt ramen runt brunnen
. Det tryckte jag dit på min spygatt. Har för mig att jag sett detta tidigare på något ställe. Vad innebär detta ska jag peta bort fogen och ersätta med fogbruk?
MVH/Tigersågen
MVH/Tigersågen
Ja, det ska inte vara någon silikon där. Ta bort den och foga med vanlig fogmassa. Var försiktig så att du inte skadar tätskiktet.
Anledningen är att silikon hindrar vatten under plattorna från att ta sig ner i brunnen. Av samma skäl är det viktigt att silikonen inte bottnar mot tätskiktet i golv/vägg-vinkeln, om man nu har silikon där.
Anledningen är att silikon hindrar vatten under plattorna från att ta sig ner i brunnen. Av samma skäl är det viktigt att silikonen inte bottnar mot tätskiktet i golv/vägg-vinkeln, om man nu har silikon där.
Ja det ser man, alltid lär man sig något nytt varje dag
.
MVH/Tigersågen
MVH/Tigersågen
Skrämmande bild...
Vårt kakel påminner om ditt, men kanske lite bättre....sedan att de satte en eldosa under badkaret som det kan pissa in vatten i, det förlåter inte att brunnen är snygg....
Vårt kakel påminner om ditt, men kanske lite bättre....sedan att de satte en eldosa under badkaret som det kan pissa in vatten i, det förlåter inte att brunnen är snygg....


