8 678 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
Laga sprucket garagegolv
Garaget står på en betongplatta, ovanpå
Denna verkar det som de har gjutit tunnt golv för att jämna till det. Det översta lagret har spruckit och jag har förstått det som att det spricker för att det saknar armering. Hur gör jag enklast för att laga detta? Hacka bort det gamla topplagret och sedan gjuta nytt? Jag vill bara få det jämnt, vad ska jag göra? Det blir ca 1 cm tjockt. Armera med vad?

Tacksam för tips!
Denna verkar det som de har gjutit tunnt golv för att jämna till det. Det översta lagret har spruckit och jag har förstått det som att det spricker för att det saknar armering. Hur gör jag enklast för att laga detta? Hacka bort det gamla topplagret och sedan gjuta nytt? Jag vill bara få det jämnt, vad ska jag göra? Det blir ca 1 cm tjockt. Armera med vad?

Tacksam för tips!
Ok, då får det bli så.
Kan man flytspackla större ytor själv på enkelt vis? Behöver man göra form så det inte flyter ut mot
Väggarna?
Kan man flytspackla större ytor själv på enkelt vis? Behöver man göra form så det inte flyter ut mot
Väggarna?
Efter att ha tagit dit en fackman verkar det som att det är flyspackel som släppt från plattan. Vad kan det bero på? Dåligt slipat? För låg temp vid härdning? Eller är det för stor yta för flytspackel? Garaget håller endast 2-3 plus på vintern
Mest troligt har det slarvats vid förarbetet, på bilden ser det ut som ngn slags målad yta under spacklet och då kan det mkt väl släppa. Betongrent och primer gör susen. Du behöver inte armera på betonggolv och om det inte är supernoga med absolut planhet klarar du säkert jobbet alldeles utmärkt själv.
Ok, så slipa, grundmåla och på med nytt flytspackel blir planen.Abbedabbe skrev:Mest troligt har det slarvats vid förarbetet, på bilden ser det ut som ngn slags målad yta under spacklet och då kan det mkt väl släppa. Betongrent och primer gör susen. Du behöver inte armera på betonggolv och om det inte är supernoga med absolut planhet klarar du säkert jobbet alldeles utmärkt själv.
Hur slitstarkt blir golvet sen, kan man måla på flytspacklet och sen köra med vinterdäck eller bör man behandla det på annat vis?
Klicka här för att svara