Claes Sörmland
M Mapet890 skrev:
typ weber cementbruk A?
Går bra! Det är samma sak som säljs som finbetong fast med lite mer sand och lite mindre portlandcement. Som en svag finbetong kan man säga.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Går bra! Det är samma sak som säljs som finbetong fast med lite mer sand och lite mindre portlandcement. Som en svag finbetong kan man säga.
Kan jag blanda den på ett enkelt sätt i en hink med typ en slev? Kan jag lägga i sprickan med en spritspåse eller liknande?

Claes Sörmland
M Mapet890 skrev:
Kan jag blanda den på ett enkelt sätt i en hink med typ en slev? Kan jag lägga i sprickan med en spritspåse eller liknande?
Går säkert bra. Jag gör så. Köp en murarhink och en iläggarslev så är du hemma för blandning i det lilla formatet.

Jag har lagat min gamla betonggrund i sommar och jag har gjort så att jag har bilat ut kring skadan med en enkel borrhammare från Jula så att det blir ett större hål.

Geggat på riktigt lösblandad betong på brottytorna med en stor målarpensel.

Och sen har jag blandat grovbetong rätt torrt (så torrt det går) och slängt på med en iläggarslev i hålet.

Sen efter några timmar (3-4?) när betongen har satt sig har jag slängt på mer finbetong/cementputs (sanningen är att jag bara siktade grovbetongen genom ett rostfritt nätdurkslag för att få finbetong/cementbruk för snyggputsning.)

Tack, men vad tror du om husfixen då, den kostar bara en hundring också för en säck.

Claes Sörmland
M Mapet890 skrev:
Tack, men vad tror du om husfixen då, den kostar bara en hundring också för en säck.
Går säkert bra. Sen är ju frågan varför det är en spricka där. Om grunden fortfarande rör på sig så spricker ju smålagningar som denna upp efter en vinter. Men det märker du.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Går säkert bra. Sen är ju frågan varför det är en spricka där. Om grunden fortfarande rör på sig så spricker ju smålagningar som denna upp efter en vinter. Men det märker du.
Ja precis. Det lär ju visa sig. Sprickan har varit så länge jag kan minnas .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.