H hanand94 skrev:
Fasaden ska renoveras, inklusive panelen, styrelsen specificerade att eventuella elsladdar ska bort
Då kanske det räcker att lossa kablarna något så målarn kommer åt panelen ?

Jag tror tyvärr att det inte bara är målning, utan att plankorna ska bytas ut, annars hade det vart enklare. Men som det ser ut nu vet vi intr om vi lyckas få dit nån elektriker innan det är dags ändå...

Jag skulle kopplat bort allt fram till utgående kabel och sedan satt tillbaka det efter målning. Eller, låtsas som det regnar och låt hantverkarna lösa detta själva.

Claes Sörmland
H hanand94 skrev:
Så här ser det ut på väggen. Sen är själva kontakten i badrummet inne i lägenheten. Som jag förstått det är det mest vägghängda saker som borde gå att ta bort själv?
Formellt så är detta en fast elinstallation som elektriker ska riva om det ska vara lagligt och inte bli olagligt elinstallationsarbete. (Inte för att jag själv en sekund skulle bry mig men det är ju en BRF och sådana kan ju involvera styrelsemedlemmar och andra inblandade som har en betydligt mer auktoritär och oflexibel syn på dylika rättsövertramp än vad jag har.)

• Gilla
Zoolook
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.