Hej,

Vi har har en utanpåliggande skorsten som vi ska ta bort. Hur sätter man igen ett 2-3 dm stort hål i fastaden?
Sätta dit nya plank kan jag göra, men hur ska det göras med isolering och plast mm?

Är det något speciellt jag ska tänka på? vilka material ska jag använda mm?

Mvh
victor
 
Man får ju försöka den befintliga väggens uppbyggnad efter bästa förmåga. Normalt sett är det ju utifrån ytterpanel > luftspalt > vindfolie > isolering > ångspärr > innerbeklädnad
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.