Hej!

Ville bara kolla vad man ska tänka på när det ska lagas hål i tegelfasad.
Bor i rött tegelhus från -68 där fasaden ser ut enligt bild 1. Dock så finns det många
hål i fogen mellan tegelstenarna som jag tänkt fylla i, bild 2+3.

Är det bara att blanda murbruk och lägga i?
Man vill ju gärna ha hyggligt liknande färg på bruket oxå.

Tack på förhand.
Mvh
/Bandvagn
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska ju vara hål för luftning i en tegelfasad (enligt vår besiktningsman). Är du säker på att det inte är sådana, de ser prydliga ut.

Å andra sidan måste vi också laga spruckna fogar i vår tegelfasad så jag hoppas det kommer bra svar. ;)
 
Är inte det där ventilationen? Hål in till luftspalten? Var är hålen? Sitter dom symetriskt?
 
Det är ventilation, låt bli att fylla dom.
 
Instämmer med föregående, fyll ej igen dem.
 
Ok, tackar för inputen.
Nej dom sitter inte vidare symmetriskt men håller med om att många av dom ser ganska prydliga ut, ser "gjorda" ut, när man tänker efter.

/B
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.