Hej!
Ville bara kolla vad man ska tänka på när det ska lagas hål i tegelfasad.
Bor i rött tegelhus från -68 där fasaden ser ut enligt bild 1. Dock så finns det många
hål i fogen mellan tegelstenarna som jag tänkt fylla i, bild 2+3.
Är det bara att blanda murbruk och lägga i?
Man vill ju gärna ha hyggligt liknande färg på bruket oxå.
Tack på förhand.
Mvh
/Bandvagn
Ville bara kolla vad man ska tänka på när det ska lagas hål i tegelfasad.
Bor i rött tegelhus från -68 där fasaden ser ut enligt bild 1. Dock så finns det många
hål i fogen mellan tegelstenarna som jag tänkt fylla i, bild 2+3.
Är det bara att blanda murbruk och lägga i?
Man vill ju gärna ha hyggligt liknande färg på bruket oxå.
Tack på förhand.
Mvh
/Bandvagn
Det ska ju vara hål för luftning i en tegelfasad (enligt vår besiktningsman). Är du säker på att det inte är sådana, de ser prydliga ut.
Å andra sidan måste vi också laga spruckna fogar i vår tegelfasad så jag hoppas det kommer bra svar.
Å andra sidan måste vi också laga spruckna fogar i vår tegelfasad så jag hoppas det kommer bra svar.
Klicka här för att svara



