S
Hallå, själva lagningsmaterialet blir något i stil med HusFix men billigare men principen blir det samma. Min fråga är hur jag ska förarbeta ytan innan påläggning. Normalt sett ska ytan fuktas med vatten men även om man gör det så kanske man ska göra något innan dess.

Jag såg en kille som tog en sprayburk med färg och sprutade på alla ställen han skulle laga. Färgen binder ju materialet och gör att ytan inte blir lika porös. Är det bra eller dåligt? En sprayburk med vit färg är ju inte precis någon ekonomisk undergång att införskaffa...

Jag har aldrig gjort nåt annat än att dammsuga me garagedammsugaren så löst puts/damm är borta sen har jag lagat.

Nu har jag aldrig provat själv, men en stark magkänsla säger att puts mot färg fäster sämre än puts mot ren puts.

S
Läste nu att man kunde prima och sätta Maxit naturgips...är det bättre än Husfix tro?

A
Precis som Jan-Å har jag aldrig gjort något speciellt förutom att dammsuga ur hålet ordentligt innan jag slabbat på husfix

Har aldrig provat Husfix så det skall jag inte uttala mig om. Brukar laga med puts och murbruk. Dessa säckar är på 25 kg och alldeles för mycket för några hål. Det viktigaste är att det är rent. Att vattna lite när man lagar med bruk hör till. Beträffande Husfixet står det förmodligen på förpackningen om det behöver förvattnas.

funkar även med ardex 828 vad jag har hört, någon som kan demontera?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.