Tidigare ägarna av huset har dragit el upp genom innertaket, genom plasten och upp på vinden. Elen är numera borttagen och kvar är hålen.
Således har jag två hål á 20mm precis bredvid varandra. Hur lagar jag rimligast detta? Bör jag upp på vinden, krafsa undan all isolering och tejpa plasten eller kan jag bara sätta en lagningslapp för gips typ och spackla över?
Klurade även på om man kunde trycka upp fogskum men läste att det drar åt sig fukt och en överhängande risk är väl kanske att skummet expanderar och deformerar takskivan.
Takskivorna är masonit/papp(aka tomrum)/masonit, vet inte om de har någon speciell benämning. Men det är inte gips iallafall.