2 247 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Låga garderobs-/innerdörrar
Jag har lågt i tak på övervåningen och ska bygga ut en garderob ut mot kattvinden. Problemet är att alla garderobsdörrar verkar ha ett höjdmått på mer än två meter, samma sak med innerdörrar och även IKEAs dörrar till högskåp. Nu har jag idétorka. Någon som har bra tips på hur jag kan hitta lämpliga dörrar med ett höjdmått på 180-185 cm?
IKEAs köks luckor finns i ungefär dom måtten.A Annette_2018 skrev:Jag har lågt i tak på övervåningen och ska bygga ut en garderob ut mot kattvinden. Problemet är att alla garderobsdörrar verkar ha ett höjdmått på mer än två meter, samma sak med innerdörrar och även IKEAs dörrar till högskåp. Nu har jag idétorka. Någon som har bra tips på hur jag kan hitta lämpliga dörrar med ett höjdmått på 180-185 cm?
Borde ju gå fint att använda som garderobsdörrar.
Ja, det var också en tanke jag hade men jag kan inte se att IKEAs nya "Metod" har högskåpsluckor som är i de måtten - de är också två meter. Eller så är det vanliga låga skåpluckor. IKEA verkar bara tillverka möbler/inredning för de med stora/höga rum i sina bostäder!
R Robin Wahlman skrev:
Klicka här för att svara