Hej.
Jag har en skadad blåbetong vägg som jag tänkte laga. Tänkte höra om någon har några bra tips på hur man fixar den. Jag hade tänkt använda fogskum och sen någon husfix.

• Skadad blåbetongvägg med synlig skada och avskalad färg i hörnet av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan använda gipsbruk, det gjorde jag i min gamla lägenhet där jag hade lättbetong väggar.

Vad vill du ha för slutresultat?
Är det en yttervägg? (Ser en ventil på den ena väggen, men den kan ju lika gärna gå till en trumma)
Ska väggen bekläs eller isoleras med något?

Rent krasst så kan du använda det mesta, allt från fogskum till husfix och få ett hållbarare reslutat än blåbetongen...

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Vad vill du ha för slutresultat?
Är det en yttervägg? (Ser en ventil på den ena väggen, men den kan ju lika gärna gå till en trumma)
Ska väggen bekläs eller isoleras med något?

Rent krasst så kan du använda det mesta, allt från fogskum till husfix och få ett hållbarare reslutat än blåbetongen...
Det är inomhus. Där ventilen sitter där kommer mitt kök att hamna. Och bakom den väggen som är trasig är min lilla toalett.

Inga fler idéer?

Ska du bara rätta till hörnet så är gipsputs med lättbetongbitar nog det enklaste sättet framåt. Tror du åker på två omgångar dock. En omgång där du fyller en del och fyller ut större hål med lättbetongbitar och sen en omgång där du faktiskt putsar upp hörnet igen. Om du i första omgången kommer så långt att du kan sätta en hörnlist för andra omgången är det en framgång

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.