Måste göra något åt mitt hörn på köksbänken jag gjutit själv för någon månad sedan. Hörnet blev för lågt och jag försökte då göra en slurry på standardcememt och vatten. Det blev fult, men i alla fall jämn yta.

Men nu när jag skulle mjukfoga kanten och tejpade på cementen så lossnade den. Måste få dit något som sitter hårdare.

Har läst på ännu mer på nätet och tänker mig köpa Weber vidhäftare och blanda ihop med något. Frågan är bara vad mellan dessa:

Weber Lagningsbruk 0-0,5 mm
eller
Weber Cementbruk A 0-2 mm

Vad ska jag välja?

Reparationsområde på en grå betongköksbänk där en patch av slurry har lossnat vid hörnet nära en diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ardex a46

• Gilla
byggolle
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ardex a46
Okej tack. Skulle ju dock helst se att det är något jag kan få tag på hos K-rauta, Byggmax eller Hornbach och som finns i lager att köpa direkt idag.

Ok
Ser till att få nåt som tål vatten iaf

nino nino skrev:
Ok
Ser till att få nåt som tål vatten iaf
Jaha, men är de jag nämnt ett alternativ då eller inte?

Casaloco Casaloco skrev:
Om du har Bauhaus i närheten kanske [länk] kan vara ett alternativ. Kommer tyvärr inte få exakt samma kulör som bef skiva.
Ok, eftersom jag bara får svar på andra produkter. Ska jag tolka det som att det jag föreslog var dåligt eller?

Casaloco
Weber lagningsbruk kan säkert funka, har dock inte använt den produkten själv. Bör vara likvärdig produkten från combimix

Jag tror inte nånting kommer att sitta kvar nå länge om det är så tunt och dessutom lär det väl synas lika mycket som att hörnet är för lågt om man låter det vara lågt?

S Stefan1972 skrev:
Jag tror inte nånting kommer att sitta kvar nå länge om det är så tunt och dessutom lär det väl synas lika mycket som att hörnet är för lågt om man låter det vara lågt?
Ja men det är att få upp det till rätt höjd som är viktigast här för skärbrädor och annat står ojämnt och guppar annars. Hade inte brytt mig ett skit om detta hörn annars.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.