Bor i Stockholm i villa och har värme på 27 grader men ändå kommer denna ”Låg frånluftstemperatur (64)” upp på skärmen och blir röd. Vad är felet?
Tidigare när jag har höjt temperaturen så blev den grön igen, men nu händer det inget och är fortsatt röd.

Annan fråga, hur bör värmekurvan vara?
Jag har det såhär nu, se bild, men har fått en hög el faktura för november månad.

• Digital display visar värmeväxlarkurva, knappar, reglage, F370 modellbeteckning, inomhusmiljö, teknisk apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystemskontroll med felmeddelande på skärm, knappar och OK-indikator, i inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frånluften är under 16 grader.. Kurva 3 känns extremt lågt?
Hur varmt/kallt har du inne?

Att du har fått hög förbrukning i november hänger förmodligen ihop med att den går mycket på tillsats då kompressorn står still vid för låg frånluftstemp.

Höj kurvan två steg och vänta ett par dagar.

För att markant få ner energiförbrukningen när man har en traditionell frånluftsvärmepump är det bra att installera även en luftluftvärmepump i huset. Sparar oftast några tusen kWh per år och är en billig investering.

• Gilla
Riverground
  • Laddar…
Jag har nu samma problem! hur har du löst felen ? Tack

M MHHH skrev:
Bor i Stockholm i villa och har värme på 27 grader men ändå kommer denna ”Låg frånluftstemperatur (64)” upp på skärmen och blir röd. Vad är felet?
Tidigare när jag har höjt temperaturen så blev den grön igen, men nu händer det inget och är fortsatt röd.

Annan fråga, hur bör värmekurvan vara?
Jag har det såhär nu, se bild, men har fått en hög el faktura för november månad.
Tjena! Har samma problem samma fel code visar hos mig också har du låst problemet? Om ja hur ar du låst de ?

oisolerade ventrör?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.