16 462 läst ·
18 svar
16k läst
18 svar
Lafarge våtrumsskiva WAB............?
Nejdå, de behöver inte vara släta, tvärtom så är det bara bra med lite lägre nivå i skarven, då de flesta (alla?) täskiktssystem har en remsa som man ska kladda dit i skarven, och den bygger ju alltid lite.
Jag fick använda 30 meter sådan svindyr tätskiktsremsa, för att täcka alla horisontella och vertikala skarvar, samt nere mot golvet.
Och kakel sätts ju som bekant i fix, vari man trycker fast plattan till en lagom nivå, för att sedan väggen ska bli slät och utan nivåskillnader.
Jag fick använda 30 meter sådan svindyr tätskiktsremsa, för att täcka alla horisontella och vertikala skarvar, samt nere mot golvet.
Och kakel sätts ju som bekant i fix, vari man trycker fast plattan till en lagom nivå, för att sedan väggen ska bli slät och utan nivåskillnader.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
På väg att köpa denna skivan men vill gärna höra lite för och nackdelar jämfört med andra skivor ex Humidboard.
Känns som WAB skivan är billigast? Den är bara 12,5mm tjock jämför med andra som är 13 eller 15, spelar det nån roll?
Enkel skiva ska räcka när man har reglarna 30CC va?
När skivorna är satta är det spackling med cementbaserad spackel har jag förstått. Något speciellt att tänka på?
Jag ska ha ett helkaklat badrum och använda duk som tätskikt.
Känns som WAB skivan är billigast? Den är bara 12,5mm tjock jämför med andra som är 13 eller 15, spelar det nån roll?
Enkel skiva ska räcka när man har reglarna 30CC va?
När skivorna är satta är det spackling med cementbaserad spackel har jag förstått. Något speciellt att tänka på?
Jag ska ha ett helkaklat badrum och använda duk som tätskikt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden