Nejdå, de behöver inte vara släta, tvärtom så är det bara bra med lite lägre nivå i skarven, då de flesta (alla?) täskiktssystem har en remsa som man ska kladda dit i skarven, och den bygger ju alltid lite.
Jag fick använda 30 meter sådan svindyr tätskiktsremsa, för att täcka alla horisontella och vertikala skarvar, samt nere mot golvet.


Och kakel sätts ju som bekant i fix, vari man trycker fast plattan till en lagom nivå, för att sedan väggen ska bli slät och utan nivåskillnader.
 
Redigerat:
Omix, vilket märke på tätskiktssystem använde du till WAB skivorna och funkade det bra att jobba med?
 
Kom ihåg andningsskydd gott folk! Knäcker man bara skivan klarar man sig väl, men ska man använda något elektriskt verktyg på den så dammar det ordentligt, och glasfiberdamm kanske man vill undvika...
 
På väg att köpa denna skivan men vill gärna höra lite för och nackdelar jämfört med andra skivor ex Humidboard.
Känns som WAB skivan är billigast? Den är bara 12,5mm tjock jämför med andra som är 13 eller 15, spelar det nån roll?
Enkel skiva ska räcka när man har reglarna 30CC va?

När skivorna är satta är det spackling med cementbaserad spackel har jag förstått. Något speciellt att tänka på?
Jag ska ha ett helkaklat badrum och använda duk som tätskikt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.