Vet inte om detta varit uppe men ser ut som en smart/kul lösning. Någon som gjort liknande bilden nedan?

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
Det där verkar jobbigt om man kommer uppifrån... ;)
Har aldrig sett det förr. Skulle inte vilja ha så med tanke på snubbelrisken om lådan inte är helt stängd.

Ser jättesmart ut. Har tyvärr inte sett ngt sånt.

Snubbelrisken är väl typ lika stor som att gå runt med oknutna skor. Man lär sig fort

• Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
S
Finns kanske andra i hushållet som inte är så bra på att stänga lådor...

Med nån typ av självstängande lådor som dras in när man släpper de så är väl inte iden så dum.

H
byggde sådana lådor i förra lägenheten.
Väldigt praktiskt.
Bra förvaring i liten hall.
Tog och köpte 4 ikea köks lådor som jag satte in i trappen.
Montera dit vit träfront och lite. Ek list som handtag som var lika som trappnosen.
Ska se om jag hittar bild.

• Gilla
c.fredman och 3 till
  • Laddar…
Trappa t loftsäng i barnrum
image.jpg
Skapa konto

Mvh Findus

• Gilla
Ningit och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Trappa t loftsäng i barnrum
[bild]
Mvh Findus
Jag ska bygga ett liknande. Vill du berätta hur du gjort?

Jag kan beskriva.

Två sidor sågas i trappform.
Förenas med en rygg och med en liggande skiva (streckade linjer på skissen) för att få grundläggande stabilitet.
Jag använde kopplingsbeslag typ IKEA och c-tappar. Vinkeljärn går lika bra för den som inte har tillgång till rätt sorts maskiner.
Stegen fäste jag på samma sätt, med kopplingsbeslag. Går med vinklar här med bara man ser upp så att vinklarna inte är i vägen för lådorna.

Innan ihopsättning skruvade jag fast lådbeslagens stomprofiler. Går att göra med lite mätande efter läsande av produktblad.
Jag använde Blum Metabox eftersom jag tycker att det är ett bra beslag. Enkelt att mäta in och justera. Den som vant sig vid Grass eller Hettich kommer säga samma sak om dem.
Lådorna består av en botten ett bakstycke och ett lådförstycke. Samt naturligtvis beslagen.
Handritad skiss av trappstegsliknande konstruktion med streckade linjer och monteringsdetaljer.
Skapa konto

Mvh Findus

Supertack! Låter enkelt nu när du beskriver. Här ska byggas :)
//Nathalie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.