Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Med nån typ av självstängande lådor som dras in när man släpper de så är väl inte iden så dum.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
byggde sådana lådor i förra lägenheten.
Väldigt praktiskt.
Bra förvaring i liten hall.
Tog och köpte 4 ikea köks lådor som jag satte in i trappen.
Montera dit vit träfront och lite. Ek list som handtag som var lika som trappnosen.
Ska se om jag hittar bild.
Väldigt praktiskt.
Bra förvaring i liten hall.
Tog och köpte 4 ikea köks lådor som jag satte in i trappen.
Montera dit vit träfront och lite. Ek list som handtag som var lika som trappnosen.
Ska se om jag hittar bild.
Jag kan beskriva.
Två sidor sågas i trappform.
Förenas med en rygg och med en liggande skiva (streckade linjer på skissen) för att få grundläggande stabilitet.
Jag använde kopplingsbeslag typ IKEA och c-tappar. Vinkeljärn går lika bra för den som inte har tillgång till rätt sorts maskiner.
Stegen fäste jag på samma sätt, med kopplingsbeslag. Går med vinklar här med bara man ser upp så att vinklarna inte är i vägen för lådorna.
Innan ihopsättning skruvade jag fast lådbeslagens stomprofiler. Går att göra med lite mätande efter läsande av produktblad.
Jag använde Blum Metabox eftersom jag tycker att det är ett bra beslag. Enkelt att mäta in och justera. Den som vant sig vid Grass eller Hettich kommer säga samma sak om dem.
Lådorna består av en botten ett bakstycke och ett lådförstycke. Samt naturligtvis beslagen.
Mvh Findus
Två sidor sågas i trappform.
Förenas med en rygg och med en liggande skiva (streckade linjer på skissen) för att få grundläggande stabilitet.
Jag använde kopplingsbeslag typ IKEA och c-tappar. Vinkeljärn går lika bra för den som inte har tillgång till rätt sorts maskiner.
Stegen fäste jag på samma sätt, med kopplingsbeslag. Går med vinklar här med bara man ser upp så att vinklarna inte är i vägen för lådorna.
Innan ihopsättning skruvade jag fast lådbeslagens stomprofiler. Går att göra med lite mätande efter läsande av produktblad.
Jag använde Blum Metabox eftersom jag tycker att det är ett bra beslag. Enkelt att mäta in och justera. Den som vant sig vid Grass eller Hettich kommer säga samma sak om dem.
Lådorna består av en botten ett bakstycke och ett lådförstycke. Samt naturligtvis beslagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Findus
Klicka här för att svara


