4 297 läst ·
36 svar
4k läst
36 svar
Laddpunkter samfällighet, nytt lagförslag
Den förening jag representerar står inför ett dilemma. Bidrag beviljat men ev. lagändring ännu inte behandlad. Var i kontakt med Naturvårdsverket med anledning av detta i syfte att förhöra mig om det går att få förlängd frist men nej, svaret blev att tiden för färdigställande ligger fast (senast i maj månad). Någon som står inför samma dilemma och hur resonerar ni?TeroM skrev:
Vi är i samma sits. Annullera ansökan och söka på nytt är väl enda att göra. Att försöka få till en ändring in AB tar tid och hinna inte med innan bidraget går ut. Sen får medlemmarna bestämma själva om det vill spela på att ändring går igenom nästa vår eller om de skall ta kostnaden för AB ändringen.T trellehasse skrev:Den förening jag representerar står inför ett dilemma. Bidrag beviljat men ev. lagändring ännu inte behandlad. Var i kontakt med Naturvårdsverket med anledning av detta i syfte att förhöra mig om det går att få förlängd frist men nej, svaret blev att tiden för färdigställande ligger fast (senast i maj månad). Någon som står inför samma dilemma och hur resonerar ni?
J Jorel03 skrev:Nu är det dags att de slutar subventionera elbilar och laddstolpar. Vill man ha det, får man fasen betala för det hela själv. Ska inte vara så att alla andra ska betala för att vissa ska
Har också funderat i de banorna, dvs att chansa på att gå vidare med installation men det blir fel i vårt fall. Föreningen har varit tydlig dels gentemot entreprenören som offererat lösningen dels vid de informationsmöte och stämma som genomförts där medlemmarna röstat om saken. Att nu helt plötsligt välja ett annat spår, -att inte invänta att förslaget vinner laga kraft innan det genomförs en så pass omfattande förändring blir fel. Det blir till att undersöka hur vi återkallar den ursprungliga bidragsansökan för att ansöka på nytt. Själva ansökan var trots allt inte så betungande, även om det just nu känns lite bökigt. Funderar även på den uppenbara risken att de avsatta medlen Naturvårdsverket har att fördela, helt enkelt tar slut. Vore snöpligt i synnerhet då föreningen har beviljats en gång redan.M merbanan skrev:
Klicka här för att svara