3 537 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Låda i frysen garanti eller förbrukningsmaterial?
För fyra månader sedan köpte jag en frys från Bosch. Nu har en av lådorna i frysen spruckit i fronten.
Boschs reklamationsavdelning hävdar att en sådan låda är förbrukningsmaterial och därför inte täcks av EHL-garantin.
Någon på detta forum som vet om fler tillverkare definierar lådorna i frysen som förbrukningsmaterial. Jag har tidigare haft många frysar, men ingen av dess lådor har gått sönder under frysens normala livstid.
Boschs reklamationsavdelning hävdar att en sådan låda är förbrukningsmaterial och därför inte täcks av EHL-garantin.
Någon på detta forum som vet om fler tillverkare definierar lådorna i frysen som förbrukningsmaterial. Jag har tidigare haft många frysar, men ingen av dess lådor har gått sönder under frysens normala livstid.
Tja,
Det är förhållandevis låg timpenning på att försöka få rätt i det här fallet.
Bosch reklamationsavdelnings interna uppfattning är nog att du slagit sönder lådan med berått mod.
Inga prylar ska gå sönder av sig självt och alla prylar går sönder om man slår på dem tillräckligt hårt.
Eftersom lådorna inte går sönder av sig självt, har du oddsen emot dig.
Därmed inte sagt, att med fel materialval, blir plast oerhört skört i kyla.
Sedan gäller det att visa att Bosch sparat på materialvalet - lycka till.
Det är förhållandevis låg timpenning på att försöka få rätt i det här fallet.
Bosch reklamationsavdelnings interna uppfattning är nog att du slagit sönder lådan med berått mod.
Inga prylar ska gå sönder av sig självt och alla prylar går sönder om man slår på dem tillräckligt hårt.
Eftersom lådorna inte går sönder av sig självt, har du oddsen emot dig.
Därmed inte sagt, att med fel materialval, blir plast oerhört skört i kyla.
Sedan gäller det att visa att Bosch sparat på materialvalet - lycka till.
Jag kom ingen vart med Boschs reklamationsavdelning. Det är så att man anser att hyllor i kylskåp och lådor i frysar är förbrukningsmaterial. Man jämför alltså inredningen i sina kylar och frysar med förbrukningsmaterial som dammsugarpåsar och liknande. Det ni!
Jag kontaktade återförsäljaren och han fixade fram en låda till mig utan kostnad.
Men det är alltså tummen ner för Boschs vitvaruavdelning! Helt sjuk inställning de har.
Jag kontaktade återförsäljaren och han fixade fram en låda till mig utan kostnad.
Men det är alltså tummen ner för Boschs vitvaruavdelning! Helt sjuk inställning de har.
Klicka här för att svara