Bor i ett nybyggt område där samtliga hus har ett eget oisolerat förråd på baksidan. Förråden har papptak. Denna vinter har det, så fort det blir plusgrader, börjat droppa rätt rejält från taket inne i förrådet. Hörde med grannarna, vissa har det likadant och andra inte. Ventilerna är inte förtäckta, förrådet står på trall, det är alltså trall som golv inne i förrådet, under trallen är det sten/grus. Varför blir det så, någon som varit med om samma, kan någon gjort fel när det byggdes?
Var också inne på det, därför jag tänkte att trallen kan vara en bov, Inge vidare tätt golv, däremot sånär det väl ventilerar, två ventiler på varsin sida och så trallen då. Lite fundersam dock hur vissa grannar slipper dropparna trotts identisk mark/byggnad/klimat. Kan också tycka att problemet i så fall bör dyka upp under fuktiga sommarkvällar, eller höstdagar. Kommer enbart när is tinar på taket.H Hallerudsbo skrev:
Klicka här för att svara

