Senast jag var ute på landstället så såg jag att det hade läckt in vatten från plåttaket i vår bod. Det ser ut att vara vatten på vissa specifika ställen och inte överallt.

Jag skulle uppskatta att boden är lite drygt 30 år och att det är skruvarna (vet inte 100% om det är skruv men killgissar på farmarskruv) som inte är täta.

Vi ska åka ut i påsk och det vore önskvärt att täta detta. Hur hade ni gjort? Tätat med tätningsmedel såsom 7tec eller annat? Bytt ut farmarskruven mot nya? Räcker det att byta eller bör man använda tätningsmassa och nya skruvar?
 
Nya skruv bör räcka annars blir det ny plåt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.