Hej
Justerade nyligen trycket i vår hydrofor och lämnades då med en ventil som läcker. Ventilen sitter under hela hydroforen och det är då den högra delen som börjat läcka. Som ni ser så sitter ju ventilen på underdelen av hydroforen som minst sagt börjat bli gammal. Är lite orolig för att om jag försöker ta av nuvarande ventil så är det fler saker som kan börja läcka då detta är ju delen som släpper ut allt vatten i tanken. Någon som har några bra tips här?
Justerade nyligen trycket i vår hydrofor och lämnades då med en ventil som läcker. Ventilen sitter under hela hydroforen och det är då den högra delen som börjat läcka. Som ni ser så sitter ju ventilen på underdelen av hydroforen som minst sagt börjat bli gammal. Är lite orolig för att om jag försöker ta av nuvarande ventil så är det fler saker som kan börja läcka då detta är ju delen som släpper ut allt vatten i tanken. Någon som har några bra tips här?
Själv så gillar jag kulventiler.
Men man ska också komma ihåg att de är lite lättare att råka öppna av misstag.
En vild gissning är att denna skulle fungera
https://www.rinkabyror.se/artikel/kulventil-in-ut-20r-2/
Glöm inte lin eller gängtejp och vad du vill ha på andra sidan av kulventilen
Men man ska också komma ihåg att de är lite lättare att råka öppna av misstag.
En vild gissning är att denna skulle fungera
https://www.rinkabyror.se/artikel/kulventil-in-ut-20r-2/
Glöm inte lin eller gängtejp och vad du vill ha på andra sidan av kulventilen
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Läckande säkerhetsventil varmvattenberedare
Värme allmänt -
Schrader ventil i botten på hydrofor
Vatten & Avlopp -
Läckande hydrofor, vattenståndställ läcker
Vatten & Avlopp -
Läckande radiatorventil, 17mm rör - vad behöver jag byta?
Vatten & Avlopp -
Täta läckande ventil på inlopp till huset
Vatten & Avlopp