P PochM skrev:
Det som läcker under
Har du öppnat upp under ? , behöver inte vara fel på kärlet, som jag sa normalt med rostfärgat vatten som kommer ut under vid läcka på patron
 
S
Blir det ett hål i kopparskiktet, läcker vatten ut i stålbehållaren där rosten snabbt får fäste. Efter en längre tid, kanske år, har det rostat igenom stålplåten och det börjar läcka ut rostfärgat vatten.

För att konstatera var vattnet kommer ifrån, får man frilägga vid elpatronens anslutning och kontrollera om det är där det läcker. Är det fuktigt högre upp, är stålbehållare och kopparplåten ohjälpligt skadad.
 
  • Gilla
Jehu
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.