H Halvtall #1 Medlem · 23 inlägg 8 apr 2025 18:07 Halvtall Medlem 23 inlägg 8 apr 2025 18:07 #1 Kopplingen ovanför vvb läcker och löser ut brytare. Kan jag få tips för hur jag ska tackla problemet? Kan man byta packning? Byta delar? Dra åt? Det läcker från en "hatt" som verkar vara en ställare. Men blir ingen "dra åt" känsla när jag skruvar på den. Vad är det och måste man byta? Väldigt tacksam för svar! Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #koppling #kopplingar #läcka #läcker #varmvattenberedare
Kopplingen ovanför vvb läcker och löser ut brytare. Kan jag få tips för hur jag ska tackla problemet? Kan man byta packning? Byta delar? Dra åt? Det läcker från en "hatt" som verkar vara en ställare. Men blir ingen "dra åt" känsla när jag skruvar på den. Vad är det och måste man byta? Väldigt tacksam för svar!
H Halvtall #2 Medlem · 23 inlägg 8 apr 2025 19:39 Halvtall Medlem 23 inlägg 8 apr 2025 19:39 #2 Jag vet fortfarande inte vad vredet gör men jag stängde av vattnet, drog bort ratten, tog bort ett c clips och skruvade ur delen. Den var av plast. Sen rengjorde jag och satte gängtejp på plastgängorna. Vi får se hur länge det håller. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet fortfarande inte vad vredet gör men jag stängde av vattnet, drog bort ratten, tog bort ett c clips och skruvade ur delen. Den var av plast. Sen rengjorde jag och satte gängtejp på plastgängorna. Vi får se hur länge det håller.