9 249 läst ·
33 svar
9k läst
33 svar
läckande plåttak till utbyggnad
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Taket är nog lagt från två håll där av den konstiga och felaktiga skarven.
taket ska vara lagt åt ett håll, men jag tror du har rätt Robban.
pappa som la taket gjorde nog så att för att det skulle räcka precis med takets bredd.. ( för det är bara skarvat så på två av de fem plåtarna.)
men frågan är om det går att anpassa den nya plåten på nåt sett så att man kan trycka upp den.
nån som har en ide på det?
pappa som la taket gjorde nog så att för att det skulle räcka precis med takets bredd.. ( för det är bara skarvat så på två av de fem plåtarna.)
men frågan är om det går att anpassa den nya plåten på nåt sett så att man kan trycka upp den.
nån som har en ide på det?
hej,
nu har jag tänkt köpa plåt, denna gång med hela plåtar. det kommer bli ungefär 60 cm överlapp så då kan det väl inte läcka igenom där iaf? eller kan kappillärkraften eller nåt annat driva upp vattnet i överlappen?
nu har jag tänkt köpa plåt, denna gång med hela plåtar. det kommer bli ungefär 60 cm överlapp så då kan det väl inte läcka igenom där iaf? eller kan kappillärkraften eller nåt annat driva upp vattnet i överlappen?
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Klart det kan och jag har varit med om det men om just du kommer få dom problemen är svårt att säga.adam s skrev:
Klicka här för att svara