9 249 läst ·
33 svar
9k läst
33 svar
läckande plåttak till utbyggnad
Nu menade jag ju skarvarna längs mä fallet att man kunde ta m82 för att gardera sig lite. Annars tycker jag att man ska ha plåtar utan skarv på längden om det är möjligt. O jag har aldrig hört talas om att det bara är till för under 14 graders taklutning ?? Jag har falsolja eller m82 i alla tak jag lägger spelar ingen roll vilken taklutning det är. Visserligen har jag aldrig använt det till trp utan bara skiv och band täckningar.. Men ser inget fel med att lägga det i andra typer av plåttak.
O hur gör du med tex nederbeslag och ståndskivor om du inte drar en sträng silikon?? För det är ju inte alltid man kan trappa i fogarna o även då är det ju bra att foga.
O hur gör du med tex nederbeslag och ståndskivor om du inte drar en sträng silikon?? För det är ju inte alltid man kan trappa i fogarna o även då är det ju bra att foga.
Redigerat:
Finns det inga alternativ så är det fog som gäller, men här har han alternativ, har fogat många gånger med men är det trä man ansluter till gör jag ett spår eller ber snickaren öppna upp fasaden, är det sten så trappar jag in den eller skär ett spår, är det sandwisch panel så går jag i en skarv om det gäller ståndskiva, gäller det sockelbleck för sandwisch panel så ställer jag panelen uppepå.
Nederbeslag kan jag inte komma ihåg att jag nånsin behövt foga.
Angående längsgående skarvar på trp finns det riktig skarvtätning för just trp om jag minns rätt. Men här är det gamla hål och skarven som är den svaga punkten.
M82 kittet skall användas under sju grader idag men ändras inom kort till 14grader.
Nederbeslag kan jag inte komma ihåg att jag nånsin behövt foga.
Angående längsgående skarvar på trp finns det riktig skarvtätning för just trp om jag minns rätt. Men här är det gamla hål och skarven som är den svaga punkten.
M82 kittet skall användas under sju grader idag men ändras inom kort till 14grader.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
tjena tack för alla svar!
här kan ni se en bild på hur det är nu.
som ni ser så kommer det bli ett problem när jag kommer skjuta upp de nya plåtarna under vebodsplåtarna.
plåten högst upp till höger på bilden har ett special mönster på sin högra sida, där jag har ritat en pil. (det är bara typ två centimeter av den höga delen på plåtens mönster sen går den neråt och slutar där.)'
vilket gör att jag inte kan skjuta upp plåtarna för då tar det emot där.
någon som har en ide hur man kan lösa det här?
här kan ni se en bild på hur det är nu.
som ni ser så kommer det bli ett problem när jag kommer skjuta upp de nya plåtarna under vebodsplåtarna.
plåten högst upp till höger på bilden har ett special mönster på sin högra sida, där jag har ritat en pil. (det är bara typ två centimeter av den höga delen på plåtens mönster sen går den neråt och slutar där.)'
vilket gör att jag inte kan skjuta upp plåtarna för då tar det emot där.
någon som har en ide hur man kan lösa det här?
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Köp ny plåtar som är så långa så du slipper skarven.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg