Telefonen kör sitt egna race och stavar som den tycker är bäst så ursäkta;)

Nu menade jag ju skarvarna längs mä fallet att man kunde ta m82 för att gardera sig lite. Annars tycker jag att man ska ha plåtar utan skarv på längden om det är möjligt. O jag har aldrig hört talas om att det bara är till för under 14 graders taklutning ?? Jag har falsolja eller m82 i alla tak jag lägger spelar ingen roll vilken taklutning det är. Visserligen har jag aldrig använt det till trp utan bara skiv och band täckningar.. Men ser inget fel med att lägga det i andra typer av plåttak.
O hur gör du med tex nederbeslag och ståndskivor om du inte drar en sträng silikon?? För det är ju inte alltid man kan trappa i fogarna o även då är det ju bra att foga.

Redigerat:
Finns det inga alternativ så är det fog som gäller, men här har han alternativ, har fogat många gånger med men är det trä man ansluter till gör jag ett spår eller ber snickaren öppna upp fasaden, är det sten så trappar jag in den eller skär ett spår, är det sandwisch panel så går jag i en skarv om det gäller ståndskiva, gäller det sockelbleck för sandwisch panel så ställer jag panelen uppepå.

Nederbeslag kan jag inte komma ihåg att jag nånsin behövt foga.

Angående längsgående skarvar på trp finns det riktig skarvtätning för just trp om jag minns rätt. Men här är det gamla hål och skarven som är den svaga punkten.

M82 kittet skall användas under sju grader idag men ändras inom kort till 14grader.

Kolla detta TS. Googla tätfett trp. Läs lite om det där.

19magnus skrev:
M82 kittet skall användas under sju grader idag men ändras inom kort till 14grader.

Du har nog missuppfatta det lite är väl så att det rekommenderas att man ska använda M82 under 14 grader. Är absolut inga problem att använda det om det lutar mer.

Menar att det SKALL användas under 14, över kan man välja olja, kitt.

Aja ok.

Hjärnsläpp, gjorde precis ett nederbeslag, fattar vad du menar:/ trappade och fogade

taket.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tjena tack för alla svar!

här kan ni se en bild på hur det är nu.
som ni ser så kommer det bli ett problem när jag kommer skjuta upp de nya plåtarna under vebodsplåtarna.
plåten högst upp till höger på bilden har ett special mönster på sin högra sida, där jag har ritat en pil. (det är bara typ två centimeter av den höga delen på plåtens mönster sen går den neråt och slutar där.)'
vilket gör att jag inte kan skjuta upp plåtarna för då tar det emot där.

någon som har en ide hur man kan lösa det här?

Köp ny plåtar som är så långa så du slipper skarven.

Tycker det ser ut som att plåten på vedboden inte ligger som det ska. det ska ihop mer i skarven. För den toppen ska va lika bred som dom andra på resten av skivorna.

Typ så.
Lite dåligt ritat dock.

• 1391533650577.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
adam s skrev:
[bild]
Det ser ut som om skarvarna ligger fel, dom ska skjutas ihop mer. Ovanifrån ska man ej kunna se skarven.

robban89 skrev:
Typ så.
Lite dåligt ritat dock.
Exakt!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.