VAr o hämtade hem ca. 30 meter PEM-slang igår. Bra styv är det med sina 50mm diameter men det kommer nog gå o gräva ner på ett bra sätt hoppas jag.

För att undvika att för mycket skräp åker ner i den delen som kommer upp ur marken så tänkte jag sätta en ändplugg som jag gör ett mindre hål fr vattenslangen i. Skulle nedan artikel funka tror ni eller kommer den torka ihop direkt ute i sol, regn osv?

https://www.biltema.se/bygg/vvs/san...aa-50-mm/avloppsror-andstopp-50-mm-2000059010

Annat alternativ är att ta en del av slangen och forma till med hjälpa av värmepistolen för att få något slags lock som jag kan fästa sen. Tillverkade skärmar till cykeln av PVC-rör för ett tag sedan så är bekant med hur det materialet fungerade i värmen iaf men det kanske är annat med denna slang som är tjockare.

Hej!

Fyller på denna tråden med lite nya frågor som jag inte hittat några direkta trådar kring detta.
Det läcker ut foderröret högst upp när vi pumpar upp vatten. Inte massor men lite grann hela tiden.

Jag har inte vågat öppna o ta bort locket men är det något som kan vara lätt att fixa? Har planer på att förvara dricka i hålet som är svalt mest hela tiden men då vill jag ju ha det torrt..

Om någon har förslag på lösningar så tas det tacksamt emot!
IMG_3455.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_3456.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.