Hej, jag har köpt en köksblandare och märkte när jag skulle koppla in den så att kopplingarna på blandaren var större än kopplingen på rören som stack upp.
På blandaren är det 1/2” och på rören är det 3/8”. Så köpte en ”förminskare” på biltema och kopplade ihop allt.
Men i varenda koppling läcker nu, även dom gamla som jag inte ens rört.
Har läst överallt att man inte ska använda gängtejp, men har försökt att skruva åt det jag orkar men det blir inte tätt.
Vad fan gör jag för fel? Går snart in i väggen.
På blandaren är det 1/2” och på rören är det 3/8”. Så köpte en ”förminskare” på biltema och kopplade ihop allt.
Men i varenda koppling läcker nu, även dom gamla som jag inte ens rört.
Har läst överallt att man inte ska använda gängtejp, men har försökt att skruva åt det jag orkar men det blir inte tätt.
Vad fan gör jag för fel? Går snart in i väggen.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Tror fan det läcker då det inte finns nån såndär ”ände” som trycker fast röret
Slutade med att jag tog hit rörkrökaren, kopplingen längst ner hade spruckit i gängen!
Intressant ändå att om man googlar så ska man absolut inte använda varken lin eller gängtejp, han förespråkade då båda sorter och det vart perfekt!
Intressant ändå att om man googlar så ska man absolut inte använda varken lin eller gängtejp, han förespråkade då båda sorter och det vart perfekt!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden





