Håller på att bli galen! Förlåt min franska men fanskapet slutar inte läcka. Som ni kan se i den bifogade videon så läcker den i tätningen mellan ventilen och förlängnings armen (eller vad den heter). Den är ny, har bytt den eftersom förra hade fått sig en törn under ett stopp i vasken. Passade på att byta i båda maskarna. Den andra vasken är det inga konstigheter med men denna slutar inte droppa. Har testat alltifrån att justera positionen på allt, men även lossat skruven till korgbottenventilen för att testa om den var för hårt åtdragen.

Vet inte riktigt vad jag gör för fel... eller gjort...

Hur sitter den undre armen i andra änden? Det ser ut som att den sitter i spänn och trycks nedåt. Röranslutning under diskbänk med röd pil som markerar tryck nedåt på den undre armen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Centano Centano skrev:
Hur sitter den undre armen i andra änden? Det ser ut som att den sitter i spänn och trycks nedåt.[bild]
Den tanken slog mig också och har även testat där, att liksom hålla upp den lite men resultatet är tyvärr oförändrat .

• VVS-installation under diskbänk med synliga rör och en läcka.
    Skapa konto
Hur såg packningen ut mellan underarmen och överdelen? Grått rörsystem med fokus på packning mellan två delar, markerad med en röd pil.
Skapa konto

Den såg bra ut, kunde inte observera att den var skadad eller något. Har även torkat rent den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.