Hej!

Vi har precis köpt hus och när vi skulle testa diskmaskinen upptäckte vi att den är kopplad på ett av rören upp mot blandaren trots att det är en blandare med diskmaskinsanslutning. Det i sig är ju inte ett problem men det innebär att det "extra" röret, alltså det som inte används, bara mynnar ut i tomma intet. Det sitter alltså inget i änden på det och det verkar läcka vatten ur det (dock väldigt väldigt lite). Finns det nån som har nåt förslag på vad vi kan göra åt det? Kan man bara sätta lock med packning på det?
 
De där kranarna brukar komma med ett lock på diskmaskinsanslutningen
 
Ett lock med packning. Ca 50 pix.
 
Tack, ska fixa det idag!
 
Fast om du ändå ska skaffa grejor är det ju bättre att fixa så du kan plugga t-röret och koppla in slangen på diskmaskinsanslutningen från blandaren där den egentligen ska sitta. Lite mer jobb iof, men inte mycket.
 
Kopplas in DM på detta, blir det godkänt! Och avstängningsbart. Precis som Fb vill ha det!
 
Ok, ska kolla på det! Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.