Hej alla!

Vi har ett pågående försäkringsärende efter brand i hus och uterum/förråd. Byggfirman har byggt ett likande förråd med tillhörande carport, problemet är att de läcker in vatten i förrådet vid regn. Det har aldrig gjort det innan. Nya förrådet är byggt på samma betongplatta, bifogar bilder som visar vattnet i förrådet och utanför där man ser tydligt att plattan är högre än markhöjden

• Vattenläcka på förrådets betonggolv med fuktfläckar nära isoleringsmaterial och kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gråmålad vägg av förråd där den synliga betongplattan ligger högre än marken runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur står väggen på plattan, som alt A eller B? Jag tycker det ser ut som alt A och då är det inte konstigt om det kommer in vatten. Väggens placering på en betongplatta visas i två alternativ: A med väggens kant i linje med plattan och B med plattan som sticker ut utanför väggen.

Centano Centano skrev:
Hur står väggen på plattan, som alt A eller B? Jag tycker det ser ut som alt A och då är det inte konstigt om det kommer in vatten.[bild]
De e som du säger, på ena sidan är det som B men det är en väldigt kort bit och resten är som A, alltså byggt lite snett, tyckte jag sett en bild att förrådet var byggt som A innan branden men kan ha fel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.