189 läst ·
3 svar
189 läst
3 svar
Läckage i inkommande vatten?
Jag hör hur det strilar i dräneringen och jag kan inte riktigt komma på varför, förutom att vi haft lite dåligt vattentryck efter att vi hade service på vattenrenaren.
Jag börjar misstänka att inkommande vattenrör kan ha en spricka mellan brunnen och vattenrenaren.
Jag kan troligen dra in PEX i befintligt rör om detta är fallet, så det är inte hela världen. Att byta rör skulle vara desto större bekymmer då det ligger 3m under marknivån vid huset. Under en farstu och under en stenläggning...
Så till frågorna!
Några bra idéer på hur jag enklast verifierar detta?
Något annat jag bör tänka på?
Jag börjar misstänka att inkommande vattenrör kan ha en spricka mellan brunnen och vattenrenaren.
Jag kan troligen dra in PEX i befintligt rör om detta är fallet, så det är inte hela världen. Att byta rör skulle vara desto större bekymmer då det ligger 3m under marknivån vid huset. Under en farstu och under en stenläggning...
Så till frågorna!
Några bra idéer på hur jag enklast verifierar detta?
Något annat jag bör tänka på?
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Jag vet av egen erfarenhet att det kan låta i dräneringsbrunnen ganska långt efter senaste regnet. 🤔
Jag skall efter frukost och morgon duschen stänga av vattnet och se om det gör skillnad. Slutar det sterila då så kan jag koppla det till vattnet. Nästa steg är i så fall och se om det är inkommande eller utgående vatten som låter. Vattnet från vattenrenaren går också ut i dräneringen. Den kan jag koppla till vanliga avloppet ett tag.
Klicka här för att svara