718 läst ·
25 svar
718 läst
25 svar
Läcka plåttak på veranda
Jag köpte den där tejpen från motonet som jag skrev i första inlägget, tror den fungerar i så fall. Fick minusgrader så kanske bättre ordna detta till våren. Drar på plast när det inte är halt på taket för det lär väl pendla mellan minus och plus ett tag antar jag. Tack för svaret.J Jansson69 skrev:
Har du en varmluftspistol så kan du ju värma det lilla som du ska tejpa..D Danne_malt skrev:
Kommer vänta med allt tills det blir lite varmare, och om det skulle behövas, kan jag då borra ett litet hål i råsponten underifrån? Tänkte köra in en kamera i så fall för att se var läckan exakt kommer ifrån (ifall jag inte får stopp på den.) Ett litet hål på typ 15mm i diameter som man kan täppa igen efteråt är väl ingen fara, bara man inte borrar genom plåten. Eller är det så att plåten ligger helt mot råsponten ovanför och att detta inte går? Jag vill inte bara chansa.J Jansson69 skrev:
Jag skulle inte borrat för chansen är minimal att du ser något samt risken för att skada dom vattentäta skikten är stor..D Danne_malt skrev:Kommer vänta med allt tills det blir lite varmare, och om det skulle behövas, kan jag då borra ett litet hål i råsponten underifrån? Tänkte köra in en kamera i så fall för att se var läckan exakt kommer ifrån (ifall jag inte får stopp på den.) Ett litet hål på typ 15mm i diameter som man kan täppa igen efteråt är väl ingen fara, bara man inte borrar genom plåten. Eller är det så att plåten ligger helt mot råsponten ovanför och att detta inte går? Jag vill inte bara chansa.
Hej igen
Någon som kan förklara varför inte en enda droppe sipprat in när all snö rann av taket.... och idag har det regnat måttligt ett par timmar, men inte heller nu har det regnat in. Fattar nada...? Kanske får avvakta ett spöregn för att se om det regnar in igen? Någon som har en ide vad detta magiska beror på? 😃
Någon som kan förklara varför inte en enda droppe sipprat in när all snö rann av taket.... och idag har det regnat måttligt ett par timmar, men inte heller nu har det regnat in. Fattar nada...? Kanske får avvakta ett spöregn för att se om det regnar in igen? Någon som har en ide vad detta magiska beror på? 😃
Kan ju kanske vara det. Men tyckte inte det blåste innan snön kom när vi upptäckte det. Får hålla lite mer koll när det väl regnar. Tack.M MWHN skrev:
Klicka här för att svara