Hej alla,
Har en Thermia Atria vatten/ luft 2010 som fått lite fnatt. Isade igen för en månad sedan, rejält så jag tog loss fläktblad mm för att få ut isklump trots plusgrader ute.
Efter det gick den bra…tills idag. Samma sak is och brine sjunker snabbt -23 när den går i värmepump läge. Vid tillsats läge så går den upp och som vanligt. Är det sensorn som jag inte hittat än men som bråkar och behöver bytas. Så ’enkelt’ eller vad kan det vara?
Tackar / Claes
Har en Thermia Atria vatten/ luft 2010 som fått lite fnatt. Isade igen för en månad sedan, rejält så jag tog loss fläktblad mm för att få ut isklump trots plusgrader ute.
Efter det gick den bra…tills idag. Samma sak is och brine sjunker snabbt -23 när den går i värmepump läge. Vid tillsats läge så går den upp och som vanligt. Är det sensorn som jag inte hittat än men som bråkar och behöver bytas. Så ’enkelt’ eller vad kan det vara?
Tackar / Claes
Hej, ja det låter rätt. Jag har luftat den nedre cirk pump. Tror att det är den som cirkulerar brain. Den går dock när jag kör i värmepump läget. Om det är för lite köldmedel i och måste fyllas på?J jonaserik skrev:
Det kom knappt någon vätska när jag skruvade ur skruven vid luftning. (allt avstängt då dock)
Jepp KB måste det finnas och vara lite tryck på. Nu är det KB ut till utedelen och någon manometer finns nog inte, så svårt att säga något. Kan även vara en givare i utedelen som bråkar ( inget ovanligt ) så den inte känner av ordentligt för att avfrosta. Men den delen ligger utanför mig i vetskap.
Finns nog dom som bättre på det på forumet, kanske kommer in någon nu, så lite is i magen ska du ha.
Annars blir det Qvantum att kontakta.
Finns nog dom som bättre på det på forumet, kanske kommer in någon nu, så lite is i magen ska du ha.
Annars blir det Qvantum att kontakta.
Klicka här för att svara