11 326 läst ·
38 svar
11k läst
38 svar
KWh FTX-ventilation
Vad är det för årgång på ditt och hur hårt går fläkten i normalläge? Min är från 2021 och går på ca 50% i normalläget.J juanxxx skrev:
Nu har jag kört ett par dagar med elvärme avstängd och tilluft till 19 grader (värmeväxlaren?).
Det ger en fortsatt en kwh förbrukning på 3,5 kwh. Eftersom fläktarna går på 160W i det läge jag använder så kommer jag väl antagligen inte ner mer i förbrukning med detta aggregat.
Det ger en fortsatt en kwh förbrukning på 3,5 kwh. Eftersom fläktarna går på 160W i det läge jag använder så kommer jag väl antagligen inte ner mer i förbrukning med detta aggregat.
Husägare
· Stockholm
· 715 inlägg
Hur många l/s skyfflar du runt? Med dina ytor nånstans runt 80-90 l/s vilket är rätt sopig SFP på 1,7-2 ungefär. Är filter rena å fina?J juanxxx skrev:
Redigerat:
Husägare
· Stockholm
· 715 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
