Byggahus.se

Kvalitetsdokument

1. Z
    Medlem Nivå 1
    Hade ett företag över hemma hos mig som lämnade offert. De själva är inte BKR-certifierade men de skulle ge ett kvalitetsdokument från ett företag de samarbetar med. Är det möjligt, kan man göra så?

2. nino
    Renoverare · Nivå 19
    nja...
    är det tex en snickare som du haft dit så kan dom sammarbeta med en plattsättarfirma som är certifierade och om dom då gör tätskiktningen och plattsättningen så är det ok.

(Egentligen är det bara tätskiktet man blir certifierad för)

Men snickaren kan inte göra tätskikt och plattsättning och sen låta en annan firma skriva ut dokumentet

3. Z
    Medlem Nivå 1
    Skulle det ses som märkligt att jag vill skriva in i avtalet att ett kvalitetsdokument ska ges samt att arbetet ska utföras av certifierade fackmän?

4. nino
    Renoverare · Nivå 19
    nej inte om firman har sagt att du ska få ett kvalitetsdokument, sen kan man ju egentligen skriva ut ett kvalitetsdokument själv (utan att vara certifierad) det du ska fråga efter / kräva är ett från BKR eller GVK.

Tätskiktaren ska även ha ett id-kort med sig, men bild namn personnr och firman namn (mitt ligger i matväskan så det är nästan alltid med men ingen har frågat efter det)

Fråga firman lite om upplägg, vem som gör vad, vilken el-firma som anlitas, vilken rörfirma och om dom är ansluta till säker vatten

5. Z
    Medlem Nivå 1
    Okej, härligt! Ska följa dina råd, tack så mycket!