B
hej

Någon som har erfarenheter av jula uttag ip44?

Bra mycket billigare än Eljo Stark som jag gillar, men nu ska det sitta ”permanent” med lampa i ute så tänkte det kanske går spara lite. Blir kanske 10 uttag... (enkla)

https://www.jula.se/catalog/el-och-...allationsmateriel/vagguttag/vagguttag-400555/

Läser man spec är det väl lugnt. Och som sagt, kabeln/transformator kommer sitta i hela tiden...

Dom duger helt säkert till ditt ändamål och skulle dom med tiden tex börja vittra är dom så billiga att du lätt kan köpa nya och i alla fall tjänat några kr.

• Gilla
Boan
  • Laddar…
tommib
Jag har både Julas Anslut och Aqua Stark. Det är stor skillnad i känslan när man sätter i (och drar ur) stickproppen, där Anslut går väldigt trögt i jämförelse. Om de sitter dolt och du inte ska koppla i och ur saker så funkar de, men de är sämre vilket också reflekteras i priset.

Just Aqua Stark är enda undantaget från Elko som jag kör. Elkos IP44-uttag är erbarmligt fula i jämförelse.

B
Ja.. Aqua stark har jag på allt annat, men här kommer det ju inte användas som uttag i praktiskt bemärkelse. Som vanligt, man får vad man betslar för men Julas 299 för ett dubbelt Aqua Stark är ju hårresande... ;-)

Redigerat:
  • Gilla
FvG och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.