1 258 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Kulvert, exp.kärl
När man som jag skall flytta ut pannan till ett fristående pannrum kan man fortfarande använda sig av expansionskärlet på vinden i boningshuset?
Behöver man dra seperata rör för det bredvid kulverten eller kan de ansluta i huset?
Behöver man dra seperata rör för det bredvid kulverten eller kan de ansluta i huset?
När vi köpte vårat hu såg det ut så.Förra ägaren hade tyckt att kulvertslingor var för dyra. Expantionen var ansluten till tek tanken i källarren.
Jag kan bara säga att jag förstår varför dom satt dit en säkerhhts ventil på 6 bar.
Ångan måste trycka undan allt vatten i kulverten ner i toppen på tanken innan trycket kan lätta vid kokning.Tryckmätaren på pannan stod på 2-3 bar när pannan kokade.Röret till kärlet på vinden slogs som en boxare i väggarna.
Jag kan bara säga att jag förstår varför dom satt dit en säkerhhts ventil på 6 bar.
Ångan måste trycka undan allt vatten i kulverten ner i toppen på tanken innan trycket kan lätta vid kokning.Tryckmätaren på pannan stod på 2-3 bar när pannan kokade.Röret till kärlet på vinden slogs som en boxare i väggarna.
Tack Matss
Du är full av goda ideer!
Du är full av goda ideer!
Klicka här för att svara