Efter påtryckningar så har jag gett efter när det gäller staketval :)

Har nu kommit så långt med altanen att det endast är staketet kvar. Har köpt ett gäng 45x70 reglar och tänker ha kryss-staket. Hur gör ni/man kryssen? Handsågar, sticksågar? Tänkte om det fanns nåt enkelt sätt att "jacka in" dem i varandra?

Tack på förhand.
 
Såg och stämmjärn funkar kanon!

/M
 
Vi gjorde så här....

1. Skruva fast den undre regeln.
2. Gera in båda kryssenså de passar mellan stolparna.
3. Skjut in dom på plats (brevik f'låt brevid varandra) ev. låsa fast dom med en tving.
4. Rita av var krysset skall sitta
5. Demontera krysset och såga men såga lite för litet hål och efterjustera till perfekt passform.
6. Sruva fast dom mot stoplarna och sruva fast "överliggaren"
 
Jag gjorde som så att jag såg till att båda bitarna passade separat och sedan höll jag ihop dem och märkte. Sedan handsågade jag och sist stämjärn, fungerade klockrent. Dock tidsödande..... Se under rubriken stakethöjd för bilder!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.