Hej !

Jag bor i ett terasshus byggt -62 som består av källare i halva huset och andra halvan har krypgrund. Håller just nu på att dränera om huset och isolerar det med Optidrain. Krypgrunden öppnade jag upp nyligen eftersom jag skall byta ett avloppsrör, då såg jag att det inte fanns ngn plastfolie eller isolering i krypgrunden, det låg lite lösa ruttna träplankor till ingen nytta. En hel del markmöggel, krypgrunden är inte ventilerad. Det finns inga träbjälklag utan allt byggmaterial är betongen (gjuten platta på grundmur). Höjden i krypgrunder är ca 50cm.
1. Har tänkt att lägga golvärme på detta golv och behöver då isolera. Kan jag lägga isoleringen direkt på marken på plastfolien eller skall jag försöka skruva fast isoleringen direkt under golvet (undersidan av plattan) för bästa effekt?
2. Ventilation, vad gör jag där? Min tanke är att jag kör det oventilerat eftersom att inget organiskt material finns i krypgrunden. Samtidigt har jag något förhöjda radonvärden (markradon 340Bq), om jag skall ventilera ser jag en poäng med att då i samma veva minska på radonet. Vad göra ?

Talk to me !

Mvh/Samuel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.