Hej, jag har en Corroventa CTR STD-TT installerad i min krypgrund.
Nu när jag bytte filter passade jag på att sätta i en energimätare uppkopplad mot wifi för att hålla koll så att allt funkar som det ska med maskinen.

Nu när den behöver avfukta luften märker jag att den drar 800-900W, ibland dyker den ner till 60w, trots att den ska avfukta, är det normalt eller är något galet med maskinen?

Ja, det är helt normalt. Avfuktaren är antingen av eller på, det finns inget mellanläge där den kör på halvfart. Luftfuktigheten varierar både över dygnet och året så avfuktaren kommer vara igång olika mycket beroende på årstiden och vädret.

Så här års ligger min avfuktare på i runda slängar 25-40% nyttjandegrad men häromdagen var den inte igång alls på 30h.

zarkov zarkov skrev:
Ja, det är helt normalt. Avfuktaren är antingen av eller på, det finns inget mellanläge där den kör på halvfart. Luftfuktigheten varierar både över dygnet och året så avfuktaren kommer vara igång olika mycket beroende på årstiden och vädret.

Så här års ligger min avfuktare på i runda slängar 25-40% nyttjandegrad men häromdagen var den inte igång alls på 30h.
Luftfuktigheten är tillräckligt hög för att den inte ska avbryta avfuktningen. På displayen visar den att den avfuktar men kollar man på hur mycket ström den förbrukar så är det bara fläkten som går. Detta händer ett par gånger per dygn trots att den ska avfukta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.