R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 169 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 169 inlägg
Cellplast skivor, fick de gratis på mitt förra jobb.J JonasJN skrev:
600X600x30mm.
Passade perfekt ner genom luckan dock var det ett jäkla jobb och många skivor blev det..
1 lager + 1 lager skivor överlappande springorna.
Om de inte hade varit gratis så hade jag nog valt en annan typ som varit lättare att lägga ut och ta hem.
Många bra svar från Useless, Oldboy och RalleB. Konstigt med alla expertråd. Ljungby Fukt o Sanerings expert skriver Rådet du fått (att stänga ventiler) är inte baserat på praktik utan enbart på teori och lite feltänk. Det kan gå väldigt snett. Trygghets vaktens expert skriver ventiler skall vara öppna året om. ByggaHus experten skriver Uteluftsventilerade krypgrunder är en känd riskfaktor och länkar till SP där olika råd ges. A Sänk ånghalten. Markfolie A1, Värmeisolering A2, Minska ventilationen A3. (Inte bra) och Avfuktare A4. B Höj temperaturen. Värmeisolering B1. Styrd ventilationen B2 (lite då kallt ute mer då varmt ute). Värmekälla B3, Isolera bjälklag B4 (Inte bra). Luftkuddar B5 (Ej utvärderat) SP:s råd A1+B1+A3 /B3 Mina åtgärder är Markfolie A1 (deltareflexduk). Värmeisolering B1 (favolen 10 mm). Värmekälla B3 (trygghetsvakt 50 m). Motstridiga råd från ByggaHus experten som ger 7 goda råd för krypgrunder. Råd 7 är. Tillslut utrymmet sommartid. Kan man täppa till ventilerna under sommarhalvåret och låta den lufta ur under de kallare månaderna är det en bra åtgärd. Useless skriver ventilationen bör vara stängd även på sommaren. Vänta och se är kanske det bästa rådet. Bra hemsidor hos Ljungby o Trygghetsvakten.
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara