Jag ska till och bygg ut mitt hus, nu är det 2 huskroppar som skall byggas ihop i vinkel, Och båda står på torpargrund nu, Första tanken var att gjuta platta i mellan, men har nu tänkt att fortsätta med krypgrund i mellan så att det blir samma som på dom andra.'
Har tänkt att bygga med lecablock på gjuten sula, uteluftsventilerad.

Har sökt efter ritningar på krypgrund men inte hittat nått vettigt, är det nån som har ritning att skicka till mig? Och gärna bilder från när ni har byggt på de olika momenten. :)

//Jonas

Kolla med tjälldens (sök på tjälldens på Google). De är duktiga på krypgrunder/krypgrundselement och kan hjälpa med ritningar.

Tack för tipset! :)

harry73
Man ska inte ventilera en krypgrund. Efter att man tätad marken med markduk kommer fukten bara från uteluften (framförallt på sommaren när man har fuktig och varm utomhusluft)

Ingen ventilation och om man har hög luftfuktighet i grunden kan man placera en avfuktare

Kan starkt rekommendera den här boken
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153433076

Håller inte med om att uteluftsventilerad krypgrund skulle va fel, jag byggt många dom senaste 25 åren och rätt utförd så funkar det bra och inget krångel med avfuktare som drar energi.
Jag tycker man ska använda byggplast och inte markduk som fuktspärr mot marken.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.